Rinus

Uit1

Senioren t/m 26 jaar

Op deze pagina bieden we ondersteuning voor senioren t/m 26 jaar middels oefeningen en trainingen, alternatieve voetbal activiteiten en tips voor de trainer. Deze spelers mogen voetballen zonder anderhalve meter afstand, maar mogen geen wedstrijden spelen.

Helaas mogen spelers t/m 26 jaar nog steeds niet volledig voetballen zoals zij gewend zijn. Gelukkig kunnen zij wel zonder beperkingen trainen en voetballen op de vereniging. De KNVB helpt je graag met het vinden van een leuke training op Rinus.

Trainingen jeugd

Trainingen

Bekijk hier alle oefeningen, trainingen en programma's.

BELASTBAARHEID SPELERS

Deze spelers hebben maandenlang beperkt, of helemaal niet, kunnen trainen. Zij zullen daarom staan te trappelen om weer te gaan voetballen en plezier met elkaar te maken. Echter schuilt hier ook een gevaar in; overbelasting en blessures. Houdt daarom rekening met een verantwoorde opbouw van de trainingen.

Verantwoord opbouwen van trainingen

Op deze vind je meer informatie en tips over het verantwoord opbouwen van de trainingen

Naast het organiseren van de gebruikelijke trainingen, kun je ook denken aan andere voetbalactiviteiten. Op de volgende pagina vind je een aantal voorbeelden. Heb jij zelf een leuke voetbalactiviteit? Deel deze met ons via rinus@knvb.nl, en wie weet staat jouw activiteit straks ook op Rinus.

Andere voetbalactiviteiten

Andere voetbalactiviteiten

bekijk hier toernooivormen en andere voetbal activiteiten.

Tips voor de training of activiteit.

1. Zorg dat je de protocollen goed bekijkt

Bekijk alle protocollen nauwkeurig voordat je start met een activiteit. Verdiep je daarnaast in de algemene hygiëne maatregelen. Deze geven veel richting om de trainingen en voetbal activiteit veilig uit te voeren. Deel deze waar mogelijk met ouders, spelers en collega trainers.

2. Maak duidelijke afspraken met je collega trainers

Maak afspraken met jouw collega trainers omtrent de protocollen, organisatie- en uitvoering van de training. Denk hierbij aan trainers die gelijktijdig met jou trainen, maar ook aan trainers die voor- of na jouw training op het veld komen.

3. Zorg dat je helder hebt welk speelveldgedeelte je ter beschikking hebt

Baken deze ruimte goed af en zorg dat je de training tijdig hebt uitgezet.

4. Laat voetbalplezier centraal staan!

Bedenk dat de spelers niets liever willen dan spelen en voetballen. Dit hebben zij immers ook een behoorlijke periode niet kunnen doen. Geef ze binnen het protocol de ruimte binnen jouw training.

5. Doe een goede warming-up

Zorg dat spelers een goede warming-up doen aan het begin van de training. Een voorbeeld kun je hier vinden.

6. Zoek contact met je spelers

Gebruik de momenten tijdens de training ook om even in gesprek te gaan met de spelers. Het is voor hen nog steeds een bijzondere situatie.

7. Organiseer vormen waarin veel gevoetbald wordt

Organiseer veel vormen waarin de spelers lekker kunnen voetballen. Hierbij kun je denken aan veel spelvormen of leuke en kleinschalige toernooitjes. Inspiratie voor deze toernooien vind je hier. Deze kun je ook terugvinden onder trainingen. Filter bij Soort op Toernooi.

8. Verplaats zo min mogelijk materiaal

Verplaats zo min mogelijk (groot) materiaal tussendoor, hierdoor kun je effectief langer voetballen en is het ook gemakkelijker om de 1,5 meter afstand te bewaren. Denk voorafgaand van de training dus goed na over de organisatie van de gehele training

9. Bespreek en evalueer de training

Bespreek vooraf welke voetbalvormen de spelers leuk vinden. Na de training kun je natuurlijk ook evalueren hoe de spelers de training vonden. Dit kun je ook digitaal toetsen door even contact op te nemen met de ouders. Evalueer de training ook met eventuele collega trainers.

10. Gebruik elkaars kennis

Maak op de club ook gebruik van elkaar kennis, wissel ideeën met elkaar uit, wat werkte wel/niet organisatorisch en inhoudelijk? Wat was moeilijker? Indien er een hoofd opleiding aanwezig is bij jou op de club, kun je hier uiteraard ook mee in gesprek over dergelijke zaken.

11. Ga na waar de EHBO benodigdheden liggen

Ga voor de training na waar de EHBO benodigdheden liggen. Veel clubgebouwen zullen gesloten zijn, waar ze normaal gesproken open zijn.

PROTOCOLLEN

Op de volgende pagina vind je alle protocollen die de KNVB adviseert, deze protcollen zijn in lijn met de protcollen van de Rijksoverheid en het NOC*NSF.

Protocollen

Protocollen

Bekijk hier het protocol voor trainer-coaches en de overige protocollen voor spelers, ouders en algemene hygiëne.