Rinus

Doelstelling

Scoren verbeteren

Voorbereiding

Noteer de afmetingen van de veldjes en maak groepen van minimaal 8 spelers. Na een centraal eindsignaal, draaien alle groepen met de klok mee naar de volgende oefening.

Dit heb je nodig

  • 14 voetballen14
  • 26 pilonnen26
  • 2 pupillen doelen van 5 bij 2 meter2
  • 14 oranje hesjes, 7 blauwe hesjes21
  • 16 gele hoedjes, 8 oranje hoedjes24
4 tegen 4 met 2 grote doelen

Oefening 1 - 15 min

4 tegen 4 met 2 grote doelen

  • 30/40 meter
  • 20 meter
  • Beide teams kunnen scoren op een pupillendoel
  • Als de bal uit is, indribbelen
  • Bij een achterbal of hoekschop, indribbelen
  • 4 voetballen4
  • 4 pilonnen4
  • 2 pupillen doelen van 5 bij 2 meter2
  • 4 oranje hesjes, 4 blauwe hesjes8
  • 2 gele hoedjes2
Bekijk details
Dribbel in + vorm

Oefening 2 - 15 min

Dribbel in + vorm

  • 20 meter
  • 20 meter
  • Zet deze oefening eventueel meerdere keren uit (4 spelers per oefening)
  • De spelers dribbelen gelijktijdig naar de middelste pion, bij deze pion volgt er een actie naar rechts
  • Hierna versnellen de spelers naar de volgende pion aan de buitenzijde
  • De spelers dribbelen totdat iedereen een hele ronde heeft gemaakt
  • Wissel na verloop van tijd van richting (naar links i.p.v rechts)
  • 4 voetballen4
  • 7 pilonnen7
  • 4 oranje hesjes4
  • 4 gele hoedjes4
Bekijk details
1 tegen 1 met pionnen

Oefening 3 - 15 min

1 tegen 1 met pionnen

  • 20 meter
  • 10/12 meter
  • Beide teams kunnen scoren door met de bal een van de grote pionnen te raken (=1 punt) of om te schieten (=2 punten)
  • Als de bal uit is, indribbelen, 3e keer uit is doorwisselen
  • Bij een doelpunt, achterbal of hoekschop in het midden van de eigen lijn starten
  • (Eventueel) doorwisselen na elk doelpunt, achterbal of hoekschop
  • 2 voetballen2
  • 6 pilonnen6
  • 2 oranje hesjes, 2 blauwe hesjes4
  • 10 gele hoedjes, 8 oranje hoedjes18
Bekijk details
Krokodillenspel

Oefening 4 - 15 min

Krokodillenspel

  • 30 meter
  • 20 meter
  • De spelers proberen, dribbelend met een bal, vanuit hun pion naar het middelste vak (de vijver) te dribbelen en terug
  • De speler(s) in het vak (krokodil) probeert de bal uit het vak (vijver) te houden door deze af te pakken of weg te tikken
  • Als de bal aangeraakt is, ga je eerst terug naar de pion waar je begonnen bent
  • Als de speler het lukt om terug te keren in het vak, zonder dat de bal door de krokodil aangeraakt is, mag hij een hoedje op zijn pion leggen
  • De speler die als eerste vijf hoedjes op de pion heeft, is de winnaar
  • 4 voetballen4
  • 9 pilonnen9
  • 4 oranje hesjes, 1 blauw hesje5
Bekijk details