De spelers proberen, dribbelend met een bal, vanuit hun pion naar het middelste vak (de leeuwenkuil) te dribbelen en terug
De speler(s) in het vak (leeuw) probeert de bal uit het vak (leeuwenkuil) te houden door deze af te pakken, hij scoort een punt als hij deze vervolgens in een van de kleine doeltjes schiet
Als de bal aangeraakt is, ga je eerst terug naar de pion waar je begonnen bent
Als de speler het lukt om terug te keren in het vak, zonder dat de bal door de leeuw aangeraakt is, mag hij een hoedje op zijn pion leggen
De speler die als eerste vijf hoedjes op de pion heeft, is de winnaar
De spelers proberen, dribbelend met een bal, vanuit hun pion naar het middelste vak (de leeuwenkuil) te dribbelen en terug
De speler(s) in het vak (leeuw) probeert de bal uit het vak (leeuwenkuil) te houden door deze af te pakken, hij scoort een punt als hij deze vervolgens in een van de kleine doeltjes schiet
Als de bal aangeraakt is, ga je eerst terug naar de pion waar je begonnen bent
Als de speler het lukt om terug te keren in het vak, zonder dat de bal door de leeuw aangeraakt is, mag hij een hoedje op zijn pion leggen
De speler die als eerste vijf hoedjes op de pion heeft, is de winnaar
Drie tot vier spelers proberen met de bal naar de overkant te dribbelen
Na het passeren van de verdedigers kunnen de aanvallers alleen punten krijgen wanneer ze door een van de drie poortjes dribbelen en via het ‘slootje’ terugkomen
Dribbelen door de poortjes aan de zijkant (oranje) = 1 punt; dribbelen door het middelste doeltje (geel) = 2 punten
Als de verdediger de bal verovert en de bal onder controle heeft (bal onder de voet), of als de bal van de aanvaller buiten de ruimte komt, krijgt de verdediger 1 punt
De verdediger mag alleen verdedigen in de ruimte voor de poortjes
De speler die het eerste 8 punten haalt is de winnaar, de verdediger die in 2 minuten de meeste punten haalt is de winnaar
Drie tot vier spelers proberen met de bal naar de overkant te dribbelen
Na het passeren van de verdedigers kunnen de aanvallers alleen punten krijgen wanneer ze door een van de drie poortjes dribbelen en via het ‘slootje’ terugkomen
Dribbelen door de poortjes aan de zijkant (oranje) = 1 punt; dribbelen door het middelste doeltje (geel) = 2 punten
Als de verdediger de bal verovert en de bal onder controle heeft (bal onder de voet), of als de bal van de aanvaller buiten de ruimte komt, krijgt de verdediger 1 punt
De verdediger mag alleen verdedigen in de ruimte voor de poortjes
De speler die het eerste 8 punten haalt is de winnaar, de verdediger die in 2 minuten de meeste punten haalt is de winnaar